Translator

Polub mnie :)

Szukaj na tym blogu

środa, 22 stycznia 2014

Sesja 21.01.13

"Podobnie jak ciało zbudowane jest z tego co jesz,  umysł zbudowany jest z twoich przeżyć, strumień doświadczeń  stopniowo rzeźbi  twój mózg,  w ten sposób  kształtując umysł ".

Coś w tym jest. Jesteśmy  tym o czym myślimy. Zostało mi 1/3 książki Mózg Buddy. Reszta chyba już będzie ciekawsza - dla "zwykłych" śmiertelników. Zmęczyły mnie te wszystkie medyczne terminy.

Sesja wczoraj taka jak poprzednie - dziwna. Mam wrażenie że teraz znacznie szybciej osiagam stan rozluźnienia. Wczoraj tak samo chwilę wizualizowałam , po czym zaczęły napływać i odpływać obrazy. Już mnie to denerwuje , bo gdyby mi zależało na statycznej medytacji to jest to, ale nie o to chodzi.

Stwierdziłam że muszę zmienić pozycję, do tej pory była to taka póleżąca, chociaż wiem że nie wskazana, ale też trochę pomagała się rozluźnić. I coś w tym jest cytat z książki Mózg Buddy:

Siedzenie w pozycji  wyprostowanej informuje twór siatkowaty - siatkę nerwów w pniu mózgu związaną ze stanem czuwania i świadomoscią - że musisz pozostać czujny, oto neurologiczny powód ukryty w nauczycielskim  zadaniu żeby siedzieć prosto oraz w klasycznej wskazówce odnoszącej się do medytacji  żeby usiąść  w pozycji wyprostowanej, pełnej godności.

Żeby ponownie czerpać przyjemność z wizualizacji muszę siedzieć,  a nie pół - leżeć,  pół siedzieć. Zobaczmy jak będzie dzisiaj, być może przyczyna jest inna.

Mam też problem ze snami, są jakieś chaotyczne, urywkowe, dziś pamiętam tylko że śnił mi się wielbłąd

Wielbłąd w Afryce to symbol trzeźwości, uporu i pychy. W Starym Testamencie niekiedy uznawany za zwierzę nieczyste. W sztuce i literaturze chrzęść, jako zwierzę juczne symbol pokory i posłuszeństwa, jednakże z drugiej strony także symbol gniewu, gnuśności i ograniczenia. Symbol cierpliwości i spokoju, dzięki którym można osiągnąć więcej niż przez nie przemyślane dziabania czy wybuchy złości. Jeżeli śni ci się wielbłąd dwugarbny baktrian to możesz liczyć na bardziej niż korzystny wynik swoich przedsięwzięć, wielbłąd jednogarbny, dromader symbolizuje jedynie zadowalające efekty naszych starań…

Nie wiem z iloma garbami był, po prostu był.

Zauważyłam też że najwięcej snów i najlepsze sesje były gdy byłam na urlopie. Teraz jak chodzę do pracy i myśli są zajęte bieżącymi sprawami szczególnie zawodowymi, to jest to inaczej, gonię gdzieś w tym życiu , bombardowana sprawami swoimi i innych ludzi.  Na urlopie starałam  się wyciszać do maksimum , odsuwając od siebie problematyczne tematy. Przydałby mi się jakiś medytacyjny wyjazd do Indii ;)

Póki co, nie poddaję się, mam cel, ale o tym na razie nie napiszę...
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj