Translator

Polub mnie :)

Szukaj na tym blogu

środa, 15 sierpnia 2018

Wielka Księga Sekretów Osho - 8. Pełna akceptacja i niedzielenie: znaczenie tantrycznej czystości

Rozdział 8 - Pełna akceptacja i niedzielenie: znaczenie tantrycznej czystości

Dla kapłanów, dla ludzi religijnych, dla moralistów jesteś z natury zły. Dobroć to dyscyplina narzucona z zewnątrz. Jesteś chaosem, a oni muszą wprowadzić porządek - i wprowadzą. Zrobili z całego świata dom wariatów, ponieważ przez wieki porządkowali, przez wieki narzucali dyscyplinę. Uczyli tak dużo, że ci, których uczyli zwariowali.

Tantra wierzy w twoją wewnętrzną dobroć: zapamiętaj tą różnicę. Tantra mówi, że każdy rodzi się się dobry, że dobroć jest naturą człowieka. W tym rzecz. Jesteś dobry. Potrzebujesz naturalnego rozwoju, nie trzeba ci niczego narzucać. Jeśli jest złość, jeśli jest seksualność, jeśli jest chciwość, tantra mówi, że one są również dobre. Brakuje tylko jednego - nie jesteś ześrodkowany w sobie samym, dlatego nie możesz właściwie ich użyć.

Gniew nie jest zły. Problem polega na tym, że nie jesteś wewnątrz i dlatego gniew powoduje zamęt. Jeśli jesteś wewnątrz, gniew staje się zdrową energią, staje się zdrowiem. Gniew jest zamieniany w energię, staje się dobry. Cokolwiek jest, jest dobre. Tantra wierzy we wrodzone dobro wszystkiego. Wszystko jest święte, nic nie jest grzeszne i nic nie jest złe. Dla tantry nie ma diabła, jest tylko boska egzystencja. Coś musi być potępiane, coś musi być zwalczane, coś musi być niszczone. Całość nie jest akceptowana, tylko część. To podstawowa kwestia. Żadna religia nie akceptuje cię w całości., tylko częściowo.

Tantra akceptuje cię w całości, w pełni, ponieważ tantra mówi, że trzeba albo całkowicie zaakceptować, albo całkowicie odrzucić , nie ma czegoś pośrodku. Człowiek jest organiczną całością. Nie możesz go dzielić. Nie możesz mówić: 'Nie akceptuję tego", bo to, co odrzucasz, jest organicznie związane z tym, co akceptujesz. Zatem zaakceptuj mnie w całości albo odrzuć mnie w całości, ale nie próbuj mnie dzielić, bo wtedy stworzysz zakłamanie. 

Pozostań z gniewem, chciwością, pożądaniem. Poznaj je na wskroś. Nie dotykaj ich tylko z góry, powierzchownie. Poznaj je w całości. Sięgnij aż do korzeni. Zawsze gdy potrafisz sięgnąć do korzeni czegoś, przekraczasz to. Jeśli potrafisz poznać swoją chciwość do samych korzeni, zaczynasz nad nią panować. Jeśli potrafisz poznać swój gniew do samych korzeni, zaczynasz nad nim panować. Wtedy gniew staje się tylko narzędziem - możesz go użyć. 

Tantra mówi: "Akceptujemy ciebie takim, jakim jesteś." To nie znaczy, że zmiana nie jest potrzebna, to nie znaczy, że musisz przestać rosnąć. Wręcz przeciwnie, to znaczy, że akceptujemy postawę rośnięcia. Teraz możesz rosnąć, ale to rośnięcie nie będzie się wiązało z wyborem. To będzie rośnięcie bez wyboru. 

Pierwszy najtrudniejszy krok to zaakceptować siebie takiego, jakim jesteś. Czasem próbujemy zaakceptować siebie , ale w bardzo wyrachowany sposób. Nasza przebiegłość jest głęboka i subtelna, a umysł zna wyrafinowane sposoby oszukiwania. Akceptuj wszystko, cokolwiek jest. Nieakceptowanie natury tworzy ego, nieakceptowanie twojej takości - ego, czym jesteś. Jeśli jej nie akceptujesz, jeśli odrzucasz ją, jeśli tworzysz ideały jej przeciwne, to będzie ego. Ego zbudowane jest z ideałów.

Akceptuj. Kiedy wszystko zostanie zaakceptowane, nagle poczujesz, że przekroczyłeś. Kto akceptuje? Kto akceptuje całość ? To, co akceptuje, przekroczyło. Jeśli odrzucasz, pozostajesz na tym samym planie. Jeśli akceptujesz, przekraczasz. Jeśli akceptujesz siebie całkowicie, nagle jesteś wrzucony w swoje centrum. 

Ludzie mówią, że tłumimy gniew, bo nie jest dobrze być złym, bo to może zranić innych. Ale to nie jest prawdziwy powód. Prawdziwym powodem jest to, że boimy się swojego gniewu. Ludzie nie wiedzą co się stanie, jeśli naprawdę się zezłoszczą. Boją się siebie samych. Nigdy nie poznali gniewu. To przerażająca rzecz ukryta wewnątrz, więc się jej boją. Dlatego podporządkowują się społeczeństwu, kulturze, edukacji i mówią " Nie wolno nam się złościć. Gniew jest zły. Rani innych". 

Wszystko jest możliwe - to budzi lęk. Musisz się kontrolować, żebyś nigdy w niczym się nie zatracił. Dlatego nigdy niczego nie poznałeś. A jeśli nie znasz, nie możesz przekroczyć. 

Zaakceptuj, wejdź głęboko, do samych korzeni. To jest tantra. Tantra opowiada się za głębokimi doświadczeniami. Wszystko, co zostało doświadczone, może bytem zostać przekroczone, niczego, co zostało stłumione, nie można przekroczyć.

Inne rozdziały z tej książki




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj