Translator

Polub mnie :)

Szukaj na tym blogu

niedziela, 20 lutego 2022

Kundalini - Gopi Krishna

 Jakiś czas temu zachęcałam Was do podzielenia się podniesieniem energii Kundalini, jeżeli tego doświadczyliście. Ponawiam apel, bo okazuje się, że nie jest to jakaś tajemnicza mistyczna wiedza tylko dla ściśle wybranych. Spotykam się z ludźmi, którzy doświadczają przemiany, a charakterystycznym oznakiem obudzenia tej energii jest odczuwanie ciepła/gorąca w ciele a szczególnie w dolnych czakrach, uczucie prądu energetycznego  unoszącego się z czakry podstawy do korony i światła. 

Dziś wrzucam opis obudzenia energii przez Gopi Krishnę

Siedziałem ze skrzyżowanymi nogami w małym pokoju w małym domku na obrzeżach miasta Dżammu, zimowej stolicy stanu Dżammu i Kaszmiru w północnych Indiach. Medytowałem twarzą w stronę okna na wschodzie, przez które do pokoju wpadały pierwsze szare smugi powoli rozjaśniającego się świtu. Długa praktyka przyzwyczaiła mnie do siedzenia w tej samej pozycji przez wiele godzin bez najmniejszego dyskomfortu, oddychałem powoli i rytmicznie, skupiając uwagę na czubku głowy, kontemplując wyimaginowany lotos w pełnym rozkwicie, promieniujący światłem. Siedziałem nieruchomo, nieruchomo i wyprostowany, moje myśli nieprzerwanie koncentrowały się na lśniącym lotosie, z zamiarem powstrzymania mojej uwagi od błądzenia i przywoływania go z powrotem za każdym razem, gdy poruszał się w innym kierunku. Intensywność koncentracji przerwała mój oddech; stopniowo zwalniał do tego stopnia, że momentami był ledwo zauważalny. Cała moja istota była tak pochłonięta kontemplacją lotosu, że na kilka minut traciłem kontakt ze swoim ciałem i otoczeniem. Podczas takich przerw czułem się, jakbym był w powietrzu, bez żadnego poczucia ciała wokół mnie. Jedynym obiektem, którego byłem świadomy, był lotos o olśniewającym kolorze, emitujący promienie światła. 

To doświadczenie przydarzyło się wielu ludziom, którzy regularnie praktykują medytację w jakiejkolwiek formie przez wystarczająco długi czas, Podczas jednego z takich okresów intensywnej koncentracji nagle poczułem dziwne uczucie poniżej podstawy kręgosłupa, w miejscu dotykania siedzenia, podczas gdy siedziałem ze skrzyżowanymi nogami na złożonym kocu rozłożonym na podłodze. Wrażenie było tak niezwykłe i tak przyjemne, że moją uwagę przykuło siłą. W chwili, gdy moja uwaga została w ten sposób niespodziewanie wycofana z punktu, na którym była skupiona, doznanie ustało. Myśląc, że to sztuczka wymyślona przez moją wyobraźnię w celu rozluźnienia napięcia, odrzuciłem sprawę z pamięci i skupiłem uwagę z powrotem na punkcie, z którego odeszła. Ponownie umieściłem go na lotosie, a gdy obraz stał się wyraźny i wyraźny na czubku mojej głowy, ponownie pojawiło się odczucie. Tym razem starałem się utrzymać nieruchomość mojej uwagi i udało mi się to przez kilka sekund, ale doznanie rozciągające się w górę stało się tak intensywne i było tak niezwykłe, w porównaniu z wszystkim, czego doświadczyłem wcześniej, że mimo woli mój umysł poszedł w tym kierunku i w tej samej chwili ponownie zniknął. Byłem teraz przekonany, że wydarzyło się coś niezwykłego, za co prawdopodobnie odpowiedzialna była moja codzienna praktyka koncentracji. 

Czytałem wspaniałe relacje, napisane przez uczonych ludzi, o wielkich korzyściach płynących z koncentracji oraz o cudownych mocach nabytych przez joginów dzięki takim ćwiczeniom. Serce zaczęło mi szaleńczo bić i trudno było mi skupić uwagę na wymaganym stopniu skupienia. Po pewnym czasie uspokoiłem się i wkrótce byłem tak samo pogrążony w medytacji jak wcześniej. Po całkowitym zanurzeniu ponownie doświadczyłem tego doznania, ale tym razem, zamiast pozwolić umysłowi opuścić punkt, w którym je naprawiłem, przez cały czas utrzymywałem sztywność uwagi. Wrażenie ponownie rozprzestrzeniło się w górę, nabierając intensywności i poczułem, że się chwieję; ale z wielkim wysiłkiem skupiłem uwagę na lotosie. 

Nagle, z hukiem przypominającym ryk wodospadu, poczułem strumień płynnego światła wnikającego do mojego mózgu przez rdzeń kręgowy. Całkowicie nieprzygotowany na taki rozwój, byłem kompletnie zaskoczony, ale natychmiast odzyskując panowanie nad sobą, siedziałem w tej samej pozycji, skupiając się na punkcie koncentracji. Iluminacja stawała się coraz jaśniejsza, a ryk głośniejszy. Doznałem uczucia kołysania, a potem poczułem, że wyślizguję się z ciała, całkowicie spowity aureolą światła. Nie da się dokładnie opisać tego doświadczenia. Poczułem punkt świadomości, który się rozszerzał, otoczony falami światła. Stawał się coraz szerszy, rozszerzając się na zewnątrz, podczas gdy ciało, zwykle bezpośredni obiekt jego percepcji, wydawało się oddalać, aż całkowicie straciłem jego świadomość. Byłem teraz całą świadomością, bez żadnego zarysu, bez jakiejkolwiek idei cielesnego dodatku, bez żadnego uczucia lub doznania pochodzącego ze zmysłów, zanurzony w morzu światła jednocześnie świadomy i świadomy każdego punktu, rozłożony niejako w we wszystkich kierunkach bez barier lub przeszkód materialnych. Nie byłam już sobą, a mówiąc dokładniej, nie byłam już taki, jakim wiedziałem, że jestem, małym punktem świadomości zamkniętym w ciele, ale zamiast tego byłem rozległym kręgiem świadomości, w którym ciało było tylko punktem skąpanym w lekki i w stanie uniesienia i szczęścia nie do opisania. Po pewnym czasie, którego trwania nie potrafiłem ocenić, krąg zaczął się zawężać; Poczułem, że się kurczę, staję się coraz mniejszy i mniejszy, aż znów zacząłem niewyraźnie uświadamiać sobie zarys mojego ciała, potem wyraźniej; a kiedy wróciłem do normalnego stanu, nagle uświadomiłem sobie odgłosy na ulicy, ponownie poczułem ręce, nogi i głowę i ponownie stałem się moim ciasnym ja w kontakcie z ciałem i otoczeniem.

 Kiedy otworzyłem oczy i rozejrzałem się, poczułem się trochę oszołomiony i oszołomiony, jakbym wracał z obcej krainy, zupełnie mi obcej. Słońce wzeszło i świeciło mi w twarz, ciepłe i kojące. Próbowałem podnieść ręce, które zawsze spoczywały na moich kolanach, jedna na drugiej, podczas medytacji. Moje ramiona były bezwładne i pozbawione życia. Z wysiłkiem podniosłem je i rozciągnąłem, aby umożliwić swobodny przepływ krwi. Potem próbowałem uwolnić nogi z pozycji, w której siedziałem i ustawić je w wygodniejszej pozycji, ale nie mogłem. Były ciężkie i sztywne. Z pomocą rąk uwolniłem je i wyciągnąłem, a następnie oparłem plecy o ścianę, leżąc w wygodnej i wygodnej pozycji. Co się ze mną stało? Czy padłem ofiarą halucynacji? A może przez jakiś dziwny kaprys losu odniosłem sukces tam, gdzie zawiodły miliony innych? Czy w końcu była jakaś prawda w często powtarzanym twierdzeniu mędrców i ascetów Indii, wygłaszanym przez tysiące lat i weryfikowanym i powtarzanym z pokolenia na pokolenie, że możliwe jest ujęcie transcendentalnej rzeczywistości w tym życiu, jeśli się podąża pewne zasady postępowania i praktykowana medytacja w określony sposób? 

Moje myśli były w oszołomieniu. Nie mogłem uwierzyć, że doświadczyłem wizji boskości. Nastąpiła ekspansja mojej własnej jaźni, mojej własnej świadomości, a transformacja została spowodowana przez prąd witalny, który rozpoczął się spod kręgosłupa i znalazł dostęp do mojego mózgu przez kręgosłup. Przypomniałem sobie, że dawno temu czytałem w książkach o jodze o pewnym witalnym mechanizmie zwanym kundalini, związanym z dolnym końcem kręgosłupa, który uaktywnia się za pomocą pewnych ćwiczeń, a po przebudzeniu unosi ograniczoną ludzką świadomość na transcendentalne wyżyny, obdarzając jednostkę niesamowitymi mocami psychicznymi i umysłowymi.

 Czy udało mi się znaleźć klucz do tego cudownego mechanizmu, który spowijała legendarna mgła wieków, o której ludzie rozmawiali i szeptali, nie widząc go ani razu w działaniu u siebie ani u innych? Spróbowałem jeszcze raz powtórzyć to doświadczenie, ale byłem tak słaby i oszołomiony, że nie mogłem zebrać myśli na tyle, by wywołać stan koncentracji. Mój umysł był w ferworze. Spojrzałem na słońce. Czy to możliwe, że w moim stanie skrajnej koncentracji pomyliłem to z promienną aureolą, która otaczała mnie w stanie nadświadomości? Znowu zamknąłem oczy, pozwalając promieniom słońca igrać na mojej twarzy. Nie, blask, który mogłem dostrzec przez zamknięte powieki, był zupełnie inny. Był zewnętrzny i nie miał tego splendoru. Światło, którego doświadczyłem, było wewnętrzne, integralną częścią rozszerzonej świadomości, częścią mojej jaźni.

Wstałem. Moje nogi były słabe i chwiały się pode mną. Wydawało się, że moja witalność została wyczerpana. Moje ramiona nie były lepsze. Delikatnie masowałem uda i nogi i czując się trochę lepiej, powoli zszedłem na dół. Nic nie mówiąc żonie, w milczeniu zjadłem posiłek i wyszedłem do pracy. Mój apetyt nie był tak duży jak zwykle, moje usta wydawały się suche i nie mogłam włożyć myśli w pracę w biurze. Byłem w stanie wyczerpania i znużenia, niechętny do rozmowy. Po chwili zduszony i niespokojny wyszedłem na krótki spacer ulicą z myślą o odwróceniu myśli. Mój umysł wciąż powracał do doświadczenia poranka, próbując odtworzyć w wyobraźni cudowne zjawisko, którego byłem świadkiem, ale bez powodzenia. Moje ciało, zwłaszcza nogi, wciąż było słabe i nie mogłem długo chodzić. Nie interesowałem się ludźmi, których spotykałem i chodziłem z poczuciem dystansu i obojętności na otoczenie, które było mi obce. 

Wróciłem do biurka wcześniej niż zamierzałem i spędziłem pozostałe godziny bawiąc się moim piórem i papierami, niezdolny do komponowania myśli dostatecznie do pracy. Kiedy wróciłem do domu po południu, wcale nie czułem się lepiej. Nie mogłem się zmusić, żeby usiąść i poczytać, jak zwykle wieczorem. Zjadłem kolację w ciszy, bez apetytu i smaku, i położyłem się do łóżka. Zwykle spałem w ciągu kilku minut od przyłożenia głowy do poduszki, ale tej nocy czułem się dziwnie niespokojny i zaniepokojony. Nie mogłem pogodzić uniesienia poranka z przygnębieniem, które mocno mnie ogarnęło, gdy rzucałem się z boku na bok na łóżku. Miałem niewytłumaczalne uczucie strachu i niepewności. Wreszcie pośród obaw zasnąłem. Spałem niespokojnie, śniąc dziwne sny, i obudziłem się po krótkich przerwach w ostrym kontraście do mojego zwykłego głębokiego, nieprzerwanego snu. Po około 3:00 rano sen nie chciał nadejść. Przez jakiś czas siedziałem w łóżku. Sen mnie nie odświeżył. Nadal czułem się zmęczony, a moim myślom brakowało jasności. Zbliżał się normalny czas mojej medytacji. Postanowiłem zacząć wcześniej, aby nie mieć słońca na dłoniach i twarzy, i nie przeszkadzając żonie, poszedłem na górę do swojego gabinetu. 

Rozłożyłem koc i siedząc jak zwykle ze skrzyżowanymi nogami, zacząłem medytować. Nie mogłem się skoncentrować z taką samą intensywnością jak poprzedniego dnia, chociaż starałem się jak najlepiej. Moje myśli błądziły i zamiast być w stanie szczęśliwego oczekiwania, poczułem się dziwnie zdenerwowany i niespokojny. W końcu, po wielokrotnych wysiłkach, przez jakiś czas utrzymywałem swoją uwagę w zwykłym punkcie, czekając na wyniki. Nic się nie wydarzyło i zacząłem mieć wątpliwości co do słuszności mojego poprzedniego doświadczenia. Spróbowałem ponownie, tym razem z lepszym skutkiem. Zebrawszy się w sobie, uspokoiłem swoje wędrujące myśli i skupiwszy uwagę na koronie, próbowałem, jak to było w moim zwyczaju, wyobrazić sobie lotos w pełnym rozkwicie. Gdy tylko doszedłem do zwykłego poziomu psychicznej stałości, ponownie poczułem, jak prąd porusza się w górę. Nie pozwoliłem, by moja uwaga zachwiała się i znów z pośpiechem i ryczącym hałasem w uszach strumień świetlistego światła wszedł do mojego mózgu, napełniając mnie mocą i witalnością, i poczułem, że rozszerzam się we wszystkich kierunkach, przekraczając granice ciała, całkowicie pochłoniętego kontemplacją olśniewającego, świadomego blasku, zjednoczonego z nim, a jednak nie do końca z nim połączonego. Stan trwał krócej niż dzień wcześniej. Uczucie egzaltacji nie było tak silne. Kiedy wróciłem do normalności, poczułem, jak moje serce wali jak szalone, a w ustach pojawił się gorzki smak. Wydawało mi się, że przez moje ciało przeszedł palący podmuch gorącego powietrza. Odpoczywałem przez jakiś czas, aby odzyskać siły i równowagę. Było jeszcze ciemno. Nie miałem teraz wątpliwości, że to doświadczenie było prawdziwe i że słońce nie miało nic wspólnego z wewnętrznym blaskiem, który widziałem. Ale dlaczego czułem się nieswojo i przygnębiony? Dlaczego zamiast czuć się niezmiernie szczęśliwym z powodu mojego szczęścia i błogosławienia gwiazd, ogarnęło mnie przygnębienie? 

Poczułem, że grozi mi niebezpieczeństwo czegoś poza moim zrozumieniem i mocą, czegoś nienamacalnego i tajemniczego, czego nie mogłem ani pojąć, ani przeanalizować. Ciężka chmura depresji i przygnębienia zdawała się wisieć wokół mnie, unosząc się z moich własnych wewnętrznych głębi bez związku z okolicznościami zewnętrznymi. Nie czułem, że jestem tym samym człowiekiem, którym byłem, ale kilka dni wcześniej, i zaczął ogarniać mnie stan przerażenia z powodu niewytłumaczalnej zmiany, z którego, jak tylko mogłem, nie mogłem się powstrzymać uwolnić się wszelkim wysiłkiem mojej woli. Nie zdawałem sobie sprawy, że od tego dnia już nigdy nie będę moim starym, normalnym sobą, że nieświadomie i bez przygotowania, a nawet odpowiedniej wiedzy na ten temat pobudzona do działania najcudowniejsza i najsurowsza siła w człowieku, że nieświadomie wszedłem na klucz do najpilniej strzeżonej tajemnicy starożytnych i że odtąd przez długi czas musiałem żyć zawieszony na nici, kołysząc się między życiem  z jednej strony a śmiercią z drugiej, między zdrowiem psychicznym a szaleństwem, między światłem a ciemnością, między niebem a ziemią.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj