Translator

Polub mnie :)

Szukaj na tym blogu

czwartek, 10 kwietnia 2014

Sleep as android - wstęp

Moje dzieci uzbierały na tableta. Pobawiłam sie tym cackiem ostatnio i natrafiłam na aplikację do badania snu, mam małego bzika na punkcie elektroniki więc od razu zabrałam się za testowanie.

Aplikacji do tego jest kilkanaście, moją uwagę przykuły dwie , przede wszytskim szukałam polskiej wersji językowej. W tym poście nie będę się zbytnio rozwodzić na ten temat, podsumuję wszystko po testowaniu.

Przedwczoraj załączyłam Sleep as android ( wersja bezpłatna przez 2 tygodnie).


Przy pierwszej nocy byłam w dobrym nastroju po 0,5 godziny medytacji. Wykres przedstawia się tak:

 
 
Sen głęboki to te niskie fale, a sen płytki to te wysokie piki. Jak widać dosyć szybko zasnęłam i wpadłam w głęboki sen. Wykres na moje oko jest prawidłowy , widać powtarzające się cykle, faza REM wystąpiła 3-krotnie czyli teoretycznie powinnam  śnić 3 razy.
 
Natomiast sen z dzisiejszej nocy jest już inny. Wczoraj byłam na wieczór potwornie zmęczona a do tego zła bo nie mogłam znaleźć mojej mp4 gdzie mam nagranie wszystkie utwory relaksacyje i sesje regresji, słuchałam poprzedniej nocy i za nic nie mogłam sobie przypomnieć gdzie ją położyłam. Wczorajsza sesja była bez muzyki, ale o tym jutro.
 
Wykres jest taki:

 
Zanim wyciszyłam umysł myśląc o mp4 minęło trochę czasu  a potem zapadłam w dłuuugi głęboki sen.
Podsumowanie testowania Sleep as Android przeczytasz TUTAJ

5 komentarzy:

  1. fajne rzeczy wynajdujesz, właśnie sobie zainstalowałem :) W jaki sposób android mierzy nasz sen? Potrzebne jest jakieś dodatkowe urządzenie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mariusz no właśnie nie potrzeba nic więcej. Musisz spać sam a tableta czy telefon położyć obok. Aplikacja wykorzystuje zarówno akcelerometr jak i mikrofon znajdujące się w prawie każdym urządzeniu z Androidem. Zasada działania programu jest prosta. Jeśli znajdujemy się w fazie głębokiego snu, wówczas leżymy jak kłoda w bezruchu. Gdy wchodzimy w fazę płytkiego snu, wówczas wykonujemy więcej ruchów, przewracamy się z boku na bok itp. Obie fazy przeplatają się z sobą co najmniej kilka razy w ciągu nocy. Wiadomo nie jest to jakieś super dokładne, ale chyba coś w tym jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki, dzisiaj też to wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    A co oznacza jak mam jedną linię ciągłą? Czyżbym miała tylko sen głęboki całą noc bez przechodzenia w fazy?

    OdpowiedzUsuń
  5. Być może, ale to chyba jest zaburzenie snu, w prawidłowym śnie występują wszystkie fazy, albo aplikacja źle działa.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj